Dia Mundial de la Salut Mental 2024
És l'hora de prioritzar la Salut Mental a la feina
Coorganitzat amb la Fundació Horitzó del Berguedà
Més de 800 persones reivindicant la salut mental a la feina
Tradició, cultura, festa i reivindicació
Aquest any, el 2024, hem tornat a celebrar el Dia de la Salut Mental amb el format d’abans de la pandèmia. Una celebració multitudinària amb l’objectiu de sensibilitzar i reivindicar els nostres drets i la millora de la nostra qualitat de vida, obert a tothom.
L’acte va tenir lloc el dissabte 12 d’octubre a la ciutat de Berga, amb la coorganització de l’entitat federada Fundació Horitzó, que ha acollit la celebració amb motiu del seu 40è aniversari.
Defensar la salut mental a la feina
Trobada del teixit associatiu
Incidència política
Activitats lúdiques i dinar
Tots els detalls sobre l'acte
Enguany el lema triat per la Federació Mundial de Salut Mental és: És l’hora de prioritzar la salut mental a la feina.
El lema ha estat elegit per una votació global en la qual han votat més de 2000 participants de 116 països, i el tema resultant reflecteix la consciència d’una necessitat urgent de defensar la salut mental a la feina.
Per SMC i Fundació Horitzó aquest lema té un doble sentit que cal destacar. Per una banda, cal defensar i assegurar l’accès a una feina digna per les persones amb problemes de salut mental i, per altra banda, la necessitat de crear millors pràctiques per vetllar de la salut mental a la feina de totes les persones treballadores.
Ja pots llegir el manifest del Dia Mundial d'enguany. Fes clic aquí!
Ja pots llegir el discurs de la presidenta de SMC aquí.
Ja pots llegir l'argumentari del Dia Mundial de la Salut Mental 2024 aquí.
Al nostre bloc web pots recuperar la notícia amb tots els detalls sobre l'acte. Reviu-lo!
Descarrega aquí el programa del Dia Mundial.
10h Inici de visites a la Pl. Sant Pere, museu de la Patum i vermut al claustre de St Francesc (opcional)
11h Vermut, fira artesanal i activitats a la Font del Ros
11:30h Inici de la cercavila d'andròmines de la Patum acompanyats pels Entrompats (Del museu de la patum a la Font del Ros)
12:00h
- Acció teatral a càrrec de persones vinculades amb la Fundació Horitzó
- Lectura del manifest
- Acte institucional
- Lliurament de Premis Innovació SMC 2024
13:30h Cercavila cap a la ubicació del dinar (Pavelló Vell)
14.00h Dinar al Pavelló Vell
15.30h Actuació de La Berguedana de Folklore Total
16.30h Fi de la jornada
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va declarar el dia 10 d’octubre com el Dia Mundial de la Salut Mental, que ara ja se celebra a més de 100 països en tot el món. La Federació Mundial per a la Salut Mental (WFMH), cada any proposa, a partir d’una votació oberta a tothom, un lema al voltant d’un aspecte de la salut mental.
Des de fa anys, a Salut Mental Catalunya organitzem el nostre propi Dia Mundial, que s’acostuma a celebrar el dissabte abans del 10 d’octubre, habitualment amb lema i reivindicació semblant al que es fa des de la WFMH.
Consulta tota la informació sobre què és un Dia Mundial de la Salut Mental, com ho celebrem i els actes realitzats els darrers anys en aquest enllaç.
Un recull dels millors moments de l'acte!
Actualitat del Dia Mundial de la Salut Mental
Amb el suport de








































