L’informe elaborat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i titulat «Health for the world ‘s adolescents«, la depressió és la principal causa de malaltia i discapacitat entre els adolescents d’ambdós sexes d’edats compreses entre els 10 i els 19 anys. Les tres principals causes de mortalitat entre els adolescents a nivell mundial són els traumatismes causats pel trànsit, el VIH / sida i el suïcidi. S’estima que el 2012 van morir 1,3 milions d’adolescents a tot el món.
En l’informe es recomanen mesures clau perquè els països puguin respondre més eficaçment a les necessitats físiques i de salut mental dels adolescents.
A nivell mundial, la depressió és la primera causa de malaltia i discapacitat en aquest grup d’edat, i el suïcidi ocupa el tercer lloc entre les causes de mortalitat. Segons diversos estudis realitzats, una de cada dues persones que desenvolupen trastorns mentals presenten els primers símptomes als 14 anys d’edat. Si els adolescents amb problemes de salut mental reben l’atenció que necessiten, es poden evitar morts i un patiment de per vida.
Enllaços relacionats:
Notícia sobre l’informe de salut i joves de l’OMS



