Ja som més de 90 entitats!

Ja som més de 90 entitats!

Asocprocat, Fundació Fita i Fundació Tu i Nos s’uneixen al teixit associatiu

Aquest dimarts 17 de juny, la Federació Salut Mental Catalunya hem celebrat una nova Assemblea General, en format virtual, on s’ha aprovat l’entrada de 3 noves entitats a SMC:

  • Asocprocat:  Entitat d’Igualada que promou el benestar emocional de les dones i dona suport en problemàtiques de salut mental i desigualtat de gènere.
  • Fundació Fita: entitat compromesa amb la promoció del benestar emocional i la inclusió social de joves amb problemàtiques de salut mental. Desenvolupa projectes socials i assistencials innovadors, impulsa la formació de professionals i famílies, i promou accions de prevenció i sensibilització. També col·labora en recerca i ofereix beques per garantir l’accés a tractaments especialitzats.
  • Fundació Tu i Nos: ofereix serveis de suport en l’exercici de la capacitat jurídica segons estableix el Conveni de Nova York de les Nacions Unides de l’any 2006 i més concretament segons Decret Llei 19/2021 de la Generalitat de Catalunya, desenvolupant la tasca d’assistents (amb o sense representació) segons  s’estableix judicialment, a través del procediment de jurisdicció voluntària de provisió de mesures de suport judicial per a persones amb discapacitat.

Amb aquestes, la Federació SMC supera ja les 90 entitats, essent un total de 91 entitats federades.

Presentació de la memòria d’activitats i dels comptes auditats del 2024

A continuació es va procedir a la presentació i aprovació de la memòria d’activitats del 2024, que recull i reflecteix el conjunt del volum de la tasca comunitària en salut mental del teixit associatiu.

També es van exposar els comptes anuals auditats, corresponents a l’any 2024, que posteriorment van ser aprovats. Podeu consultar-los aquí.

El nou pla estratègic, el nou pla de gestió i els pressupostos del 2025

Seguidament, es va exposar el nou pla estratègic 2025-2028 i el nou pla gestió 2025, que van ser també aprovats, així com els pressupostos 2025, aprovats també i disponibles aquí.

Altres informacions

També va haver-hi un espai per actualitzar informacions sobre el proper Dia Mundial de la Salut Mental, que se celebrarà el proper 11 d’octubre a Tàrrega en col·laboració amb l’associació Alba, i pel qual ja hi ha lema escollit: «Drets socials per una salut mental digna i accessible».

Notícies recents