Formació per a persones interessades en conèixer el funcionament d’un Grup d’Ajuda Mútua (GAM) en benestar emocional

26/09/2023

Els Grups d’Ajuda Mútua (GAM) són espais d’escolta, comprensió i suport mutu, on diverses persones que comparteixen un mateix problema, dificultat o preocupació es reuneixen per intentar superar o millorar la seva situació.

Aquest grups estan basats en la horitzontalitat, es a dir, tots els/les membres del grup, inclòs els/les dinamitzadores són iguals. No són grups facilitats per professionals.

Província de Tarragona: 9 d’octubre – 11 de desembre 2023

  • Formació per moderar GAMs de Benestar Emocional
  • Dates: 9 d’octubre a l’11 de desembre (dilluns de 15:30 a 19:00 hores)
  • Formació presencial (Casa de la Mar de Tarragona, C/ de Francesc Bastos, 19, Tarragona), 10 sessions
  • Persones de contacte per informació i inscripcions: Èlia (636 045 434) tarragona@activatperlasalutmental.org

Podeu trobar totes les dates de les properes formacions per moderar GAM en aquest enllaç:

Calendari moderació GAM Activa’t per la salut mental

Destinataris

Aquesta formació es dirigeix a la ciutadania, en concret, a les persones que volen aprendre a moderar un grup i tinguin ganes de crear GAMs de benestar emocional a la seva comunitat.

La formació està destinada a les pròpies persones que passen o han passat per un patiment emocional. És recomanable que tinguin certes habilitats de comunicació.

Des de l’Activa’t per la salut mental impulsem aquesta iniciativa posant a l’abast de la comunitat la nostra experiència en el model de GAM.

Sessions

1: Què és un GAM?
2: Com funciona un GAM?
3-8: Pràctica GAM i càpsules formatives
9: Posant en marxa un GAM. Acollides i inclusió de les participants
10: Seguiment, creixement i tancament del GAM

Càpsules formatives

L’aplicació de les normes bàsiques

  • El compromís d’assistència
  • La norma de respecte
  • La norma d’inclusió
  • La norma de confidencialitat

La comunicació al GAM

  • La comunicació efectiva
  • La comunicació no verbal i el silenci
  • La gestió de conflictes

El GAM com espai de creixement personal

  • L’apoderament
  • La resiliència

L’abordatge dels temes sensibles

  • El suïcidi
  • El dol
  • El consum de tòxics

Objectius

  • Posar en valor i promoure les xarxes de suport mutu.
  • Formar i dotar d’eines i habilitats a les persones que volen aprendre a dinamitzar GAMs per al benestar emocional, d’acord amb un model autogestionat per les pròpies persones que passen o han passat per un patiment emocional.
  • Oferir els coneixements i les experiències necessàries per aprendre a crear, dinamitzar i realitzar un seguiment dels GAMs.
  • Promoure la creació i el bon funcionament dels GAMs de gestió emocional.

 

Amb el suport de:

Amb la col·laboració de:

 

Més informació

Troba el teu GAM