“Prevenció, la clau de l’equilibri”

lleida20161

Convocatòria de premsa: Dia Mundial de la Salut Mental 2016
El Turó de la Seu Vella, Lleida, dissabte 8 d’octubre

“Prevenció, la clau de l’equilibri”

Lleida esdevindrà la capital catalana de la salut mental en la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental.

_________________________

Celebració del Dia Mundial de la Salut Mental a Lleida

Dissabte 8 d’octubre de 2016

Hora:   a partir de les 10.00 hores

Lloc:    La Seu Vella, Lleida

Acte conduït pel periodista Lluís Caelles i l’actriu i presentadora Txe Arana.

Amb la presència de l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el conseller de Salut, Toni Comín, el secretari d’Afers Socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Francesc Iglesias.

El grup de circ Trapetelando farà un espectacle d’acrobàcia aèria amb trapezi i teles per simbolitzar el lema del dia “Prevenció, la clau de l’equilibri”.

El proper dissabte 8 d’octubre la Seu Vella de Lleida acollirà la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, en un acte coorganitzat per Salut Mental Ponent i Salut Mental Catalunya. El lema escollit reclama “Prevenció, la clau de l’equilibri“.

Programa d’actes

10-10.45 h.     Rebuda del Ball de la Moixiganga i Ball dels Cavallets de Lleida a càrrec de l’Esbart Dansaire Sicorís, Els Carreter – Colla de Grallers i Casa dels Gegants

11.00 h.           Cançó “I què si” cantada en directe per Lorena

11.05 h.           Lectura del manifest

11.10 h.           Parlaments institucionals a càrrec de

• Àngel Ros, alcalde de Lleida
    • Toni Comín, conseller de Salut
    • Francesc Iglesias, secretari d’Afers Socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
    • Israel Molinero, president de la Federació SMC
    • Eva Barta, presidenta de Salut Mental Ponent

11.30 h.           Espectacle d’acrobàcia del grup de circ Trapetelando

12-13 h.           Participació als tallers “Prevenció, la clau de l’equilibri”

13.00 h.           Dinar popular i actuació musical del grup Ruta 66

El Dia Mundial de la Salut Mental 2016 és una nova ocasió per què el moviment social de persones, professionals i entitats de l’àmbit de la salut mental, així com la ciutadania en general, es trobin en un ambient lúdic i festiu per fer visible la salut mental i la lluita per la defensa dels drets de les persones i famílies amb problemes de salut mental.

Més enllà de la implicació del teixit social i cultural de la ciutat, la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental a Lleida és possible gràcies a l’Ajuntament, Generalitat de Catalunya, la Diputació de Lleida, el Consorci del Turó de la Seu Vella, l’Obra Social de la Caixa, i molts altres col·laboradors.

Disposareu de portaveus per a entrevistes de persones amb problemes de salut mental, familiars i professionals.

Es lliurarà documentació complementària.

Per a més informació i confirmació d’assistència:

Mitjans comarques de Lleida:  Berta Palau: 676 638 598 / berta.palau@comunicantbp.cat

Mitjans nacionals:  Elisenda Ferrer: 657 747 595 / premsa@salutmental.org

www.salutmental.org
_________________________

Salut Mental Catalunya és la marca compartida per Federació Salut Mental Catalunya, AMMFEINA Salut Mental Catalunya i Fundació Salut Mental Catalunya. Una  aliança que té la voluntat de fer un pas endavant, reforçar els seus projectes i continuar treballant per a la millora de la salut mental en tots els àmbits, compartint estratègies i optimitzant recursos. Salut Mental Catalunya és l’aposta per tal de fer més visible la salut mental i generar noves aliances i oportunitats que contribueixin a la millora de la qualitat de vida de les persones. Juntes agrupen més de 100 entitats a tot Catalunya. www.salutmental.org

Federació Salut Mental Catalunya va ser creada al 1996 per unir els esforços de les associacions que ja existien a Catalunya. La Federació aglutina més de 60 entitats de tot Catalunya de persones amb problemes de salut mental,  familiars i amics. Dóna serveis a les entitats federades, a la població en general, treballa per a la inclusió social de les persones amb trastorns mentals i per la millora de les polítiques públiques dirigides a aquest col·lectiu.

Salut Mental Ponent és una entitat sense ànim de lucre i d’iniciativa social de les comarques de Lleida, registrada l’any 1993, creada en el seu origen per familiars i amics de persones amb algun trastorn mental. L’objectiu de l’entitat és fomentar la visibilitat  a la societat per tal d’incidir en la prevenció. Es treballa per potenciar l’atenció comunitària: residencial, llars amb suport i suport a la pròpia llar. www.smponent.com