Les associacions d’afectats per malalties mentals acorden amb l’ajuntament de Mataró i els centres sanitaris treballar de forma coordinada a la ciutat

ConsorciMaresme

L’Hospital de Mataró acull demà, dijous 9 de novembre a les 9:30h al Centre de Dia de Rehabilitació (Camí de la Geganta 3-7 de Mataró), la reunió constituent de la Taula de Salut Mental de Mataró. Amb  aquesta, ja són vint-i-una taules a tot Catalunya:

(http://www.salutmental.org/que-fem/defensa-dels-drets/taules-de-salut-mental/)

Les taules de salut mental
tenen l’objectiu de coordinar tots els agents que treballen en l’atenció a la salut mental, en un territori determinat i a través de tres línies d’actuació:

1. Facilitar el coneixement i l’accés als recursos i serveis existents
  2. Realitzar projectes i campanyes d’educació i sensibilització en salut mental
  3. Promoure polítiques conjuntes per trobar solucions a les problemàtiques en matèria de salut mental a cada territori.

En el cas de Mataró, l’èmfasi es posa a la prevenció en l’àmbit dels transtorns mentals i les adiccions a nivell comunitari.

Participació activa de malalts i familiars.De moment, la Taula de Salut Mental de Mataró la conformen setze representants d’entitats i associacions: Consorci Sanitari del Maresme, Ajuntament de Mataró, Departament de Salut, Servei Català de la Salut, Institut Català de la Salut, Centre de Formació i Prevenció, Comunitat Terapèutica del Maresme, Associació Salut Mental Mataró Maresme i Federació Salut Mental de Catalunya, tot i que resta oberta a la incorporació de més agents implicats.

La Federació Salut Mental Catalunya va ser creada el 1996 per unir els esforços de les associacions que ja existien a Catalunya. La Federació aglutina més de 60 entitats de tot Catalunya de persones amb problemes de salut mental, familiars i amics. Dona serveis a les entitats federades, a la població en general, treballa per a la inclusió social de les persones amb trastorns mentals i per a la millora de les polítiques públiques dirigides a aquest col·lectiu.

L’Associació Salut Mental Mataró Maresme és una entitat sense afany de lucre que va néixer el 1995 a conseqüència de la unió d’esforços i inquietuds d’un grup de familiars de persones amb problemes de salut mental.

El Consorci Sanitari del Maresme és una entitat pública formada pel Servei Català de la Salut, l’Ajuntament de Mataró i el Consell Comarcal del Maresme, que gestiona l’Hospital de Mataró, l’Antic Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena, la Residència Sant Josep, i les àrees bàsiques de Mataró Centre i Cirera Molins (a Mataró) i la d’Argentona.

Per a més informació:

També pots consultar la nota de premsa en pdf