El Polo s’afegeix al projecte de tennis per a persones amb trastorn mental

tenis_polo_NdP1

El Real Club de Polo de Barcelona i la Federació Salut Mental Catalunya (SMC) han iniciat avui un projecte per promoure la salut i la inclusió comunitària mitjançant el tennis per a persones amb problemes de salut mental. La iniciativa s’emmarca en el Programa Esport i Salut de la Federació SMC i compta, en el cas del tennis, amb la col·laboració de la Fundació Esport Solidari Internacional i la Federació Catalana de Tennis.

El RC Polo ha cedit les seves pistes centrals de tennis i l’equip d’entrenadors per fer una classe inaugural d’una hora amb una quinzena de persones, que al final de la sessió han fet una visita guiada per les instal·lacions del Club. Els participants són usuaris dels Clubs Socials de la Federació Salut Mental Catalunya a Barcelona, que faciliten la inclusió de les persones amb trastorn mental a la comunitat a través d’activitats culturals, esportives o de lleure.

El Real Club de Polo de Barcelona incorporarà el projecte de tennis i salut mental al seu programa d’activitats a partir del mes de setembre.

Tennis i salut mental

La Federació Salut Mental Catalunya promou la pràctica del tennis des del 2012, a través dels Clubs Socials de la Fundació Funamment, creada per la Federació el 2007 per gestionar de forma directe els serveis que s’ofereixen en l’àmbit de la salut mental.

El projecte es va iniciar a El Vendrell amb els usuaris del Club Social El Llorer, gràcies a la col·laboració del Club de Tenis Comarruga Atlétic, la Fundació Esport Solidari Internacional i la Federació Catalana de Tennis. Actualment el programa de tennis i salut mental es fa a 4 Clubs Socials: El Llorer (El Vendrell), Santa Coloma de Gramenet, Espai 3 (Cornellà de Llobregat) i Tu Tries (Mataró).

Després de l’èxit del tennis als Clubs Socials de la Fundació Funamment, la Federació integra ara aquesta modalitat dintre del Programa Esport i Salut, que des del 2004 promou esports com el futbol sala, el bàsquet i el senderisme.

Fotografia:

Marina Castillón