“Dignitat en salut mental”. El col·lectiu de salut mental de Catalunya celebrarà el Dia Mundial de la Salut Mental a Valls el proper 10 d’octubre.

valls2015cartell

CONVOCATÒRIA DE PREMSA EN PDF

El proper dissabte 10 d’octubre Valls acollirà la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, coincidint amb la celebració internacional que promou l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Enguany, el lema internacional del Dia Mundial és “Dignitat en salut mental“. La Plaça del Patí de Valls serà l’escenari de la celebració.

Programa d’actes

• 10-11 h.          Arribada a la Plaça El Pati de Valls
  • 10-12 h.          Participació a l’acció “Dignitat en salut mental”

Repic de les campanes de Sant Joan per la salut mental (el campanar més alt de Catalunya)

• 12.00 h.           Benvinguda a càrrec de l’actor vallenc Ricard Farré

Lectura del manifest a càrrec del periodista Roger de Gràcia

• 12.10 h.           Parlaments institucionals a càrrec de l’alcalde de Valls, la vicepresidenta del Govern, el conseller de Salut, el president de la Federació SMC i la presidenta de Porta Oberta
  • 12.45 h.           Tancament de l’acció “Dignitat en salut mental” a càrrec de les autoritats i pilars de la Colla Vella Xiquets de Valls i la Colla Joves Xiquets de Valls
  • 13.00 h.         Cercavila amb animació fins al Kursaal
  • 13.45 h.           Dinar al recinte del Kusaal (prèvia compra del tiquet) i actuacions diverses

El Dia Mundial de la Salut Mental 2015 de Valls és una iniciativa conjunta de la Federació Salut Mental Catalunya i de l’Associació Porta Oberta. Persones amb Malaltia Mental i Familiars de la ciutat. Serà una nova ocasió per què el moviment social de persones, professionals i entitats de l’àmbit de la salut mental, així com la ciutadania en general, es trobin en un ambient lúdic i festiu per fer visible la salut mental i la lluita per la defensa dels drets de les persones i famílies amb problemes de salut mental.

Més enllà de la implicació de gran part del teixit social i cultural de la comarca, la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental a Valls és possible gràcies a l’Ajuntament, la Fundació Pere Mata, Lear Corporation, Generalitat de Catalunya, l’Obra Social de la Caixa, i molts altres col·laboradors.

Per a més informació i confirmació d’assistència:

• Elisenda Ferrer – directora de Comunicació:

premsa@salutmental.org  –  657 747 595