L’esportivitat i la integració s’imposen en el V Torneig de Bàsquet Inclusiu 3×3

basquetcloenda2016

El V Torneig de Bàsquet inclusiu 3×3, que organitza anualment la Federació de Salut Mental de Catalunya, ha estat un èxit. Els més de 100 jugadors que s’han reunit aquest matí al Parc de l’Espanya Industrial han fet gala d’una gran esportivitat i han demostrat que l’esport és una eina integradora de les persones amb problemes de salut mental molt eficient. L’equip Crom s’ha imposat a la pista i el Programa Esport i Salut de l’entitat organitzadora podrà continuar creixent gràcies al donatiu de 1.500€ realitzat per l’Associació de Comerciants del Carrer de Sants l’Obra Social “la Caixa”.

Més d’un centenar de jugadors, amb i sense trastorn mental, dividits en més de 20 equips han participat en l’edició del Torneig de Bàsquet Inclusiu 3×3 d’aquest any, que s’ha consolidat com una de les principals activitats del Programa Esport i Salut que desenvolupa la Federació de Salut Mental de Catalunya per fomentar la pràctica de l’esport per millorar el benestar de les persones amb algun tipus de problemàtica de salut  mental.

En la competició, Crowe, s’ha imposat a la final al superar a Shadow Boys en la final. El Torneig de Bàsquet Inclusiu 3×3 promou un entorn inclusiu on tothom tingui cabuda i on la diversitat sigui un valor afegit. L’esport és una de les activitats que més benestar proporcionen a les persones, clau per assolir quotes més elevades de salut i que es configura com un element cabdal de cohesió i participació social. L’activitat esportiva millora el benestar físic, emocional i social de les persones que el practiquen, tinguin o no trastorn mental.

Lliçó dels Veterans del FC Barcelona

Després de la competició, l’equip de veterans del FC Barcelona, liderat per Roger Esteller ha compartit passades, barrets i cistelles amb una selecció de jugadors del torneig durant el partit que han protagonitzat conjuntament.

D’altra banda, l’Associació de Comerciants del Carrer de Sants ha volgut sumar-se a aquesta Festa del Bàsquet que s’ha celebrat al barri de Sants de Barcelona i amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” ha organitzat l’activitat ‘Encistella per la Salut Mental’ mitjançant la qual ha aconseguit 1.500 euros per ajudar a desenvolupar encara més el Programa Esport i Salut de la Federació de Salut Mental de Catalunya.

Aquesta iniciativa ha servit perquè cinc jugadors de l’equip de veterans del Barça hagin efectuat 10 tirs lliures i per cada cistella, l’associació ha donat 30 euros fins a cobrir un total de 1.500 euros. La jornada ha comptat també amb la col·laboració del periodista de TV3, Xavier Valls, que ha narrat en directe les incidències més destacades de ‘l’Encistella per la Salut Mental’, la final i el partit d’exhibició del Barça.